Наша "Скіфія-Весна 2016"


"СКІФІЯ-2016-Весна"
Канів. Вид. “Склянка Часу*Zeitglas”, 2016.
ISBN 978-966-2306-91-0
До альманаху було запрошено 54 автори України та країн зарубіжжя.
До нього увійшли твори 6 авторів - членів "Зимової вишні" і студії "Сузіря" Тульчинського технікуму ветеринарної медицини.
СВІТЛАНА КРИНИЧНА

***
На миснику полив’яні миски,
Старі і давні, трішечки щербаті.
На кожній намальовані квітки,
І навіть  півники на них чубаті.
Їх діставали тільки на свята
І берегли, як золото, у хаті,
Велично насипалася кутя.
Колись на щедрість всі були багаті...
Хай десь  розкішно  світиться кришталь ,
А в мене просто миска із квітками,
Що я через років життєву даль
Так трепетно вкриваю рушниками.

***
А що мені, до того де ти є:
Прожита мить, то може бути – скрута.
Усе твоє життя, лише твоє,
Я в нім була краплинкою покути.
І що я мала?  Тільки біль, та й все,
У пригорщі тримала пташку-душу,
Любила, догоджала понад все,
Тепер минуле журавлем відпущу.
Лети, мій боле, у прозору даль,
Я хочу щастя, злагоди й любові,
І забирай розхристану печаль,
Що сіла на плече німій покорі.
Я хочу мати скибочку добра,
Спокійний вечір, тиху гавань ночі,
Краплиночку душевного тепла,
Що ніжністю шовковою лоскоче.

ПОЧИТАЙТЕ «ОТЧЕ НАШ»
Коли душа болить і плаче,
То почитайте «Отче наш».
Господь сторицею відплатить
За віру в одкровення час.
Тримайте в серці Божу шану,
Читайте вдячно «Отче наш»:
В душі молитва гоїть рану,
Нестерпний біль лікує час.
Покрова світлої любові –
У Божих праведних руках.
Читай псалми в святому слові,
Ним ллється небо в молитвах.

***
Така ця тиша, мов страшна безвихідь,
Іду одна, закутана плащем.
Без тебе я не годна навіть дихать,
Так душу крає нездоланний щем.
Без тебе день, немов пусте відерце,
А ніч, як лід, холодна і густа,
І ллється думка у самотнє серце –
Без тебе на землі цій пустота.
З тобою радість і душевна втіха,
З тобою щастя з неземних орбіт,
З тобою пісня пролунає стиха
І вірш оцей напишеться тобі.

ЖИТТЯ

Життя – немов на крузі гончара
Тугавіє, біжить,  неначе глина.
Роки воно вітрами сповива
Шукає правду, та знайде провину.
Закономірностей у ньому гра,
Та пам’ятай завжди, що ти людина,
Коли в душі освячена пора,
Коли біди незваної година,
Коли думки народжують слова,
Коли зібрався рівно за хвилину
Твердим торкнутись дотиком пера
І написати всім, що ти – Людина!

КИСЛИЦІ

Крише мама у відро кислиці,
Допікає крізь дерева спека.
Серпень дні сухі вплете кісники,
Висипає яблука на дека.

Висушить тонесенько шкуринки
Щоб зимою літо солодило.
І розв’яже вузлики й торбинки,
Випустить пахке з-під сонця диво.

На Різдво узваром пахне хата,
Звареними літніми плодами.
І така щаслива моя мати,
Добрі очі світяться зірками.

 Світлана Баламут

СВІЧА

Горить свіча. Дивлюся на вогонь я .
І спалюю себе у нім до тла.
Тремтить свіча в моїх слабких долонях.
Зима у коси стрічку заплела.
Ще рано, я кричу і дух німіє.
Ще рано, я не хочу але час
Вже не питає, ніби шаленіє.
Летить, спішить і грає проти нас.
Роки спинити людям не під силу.
Вони ж на білих конях мчать удаль.
І я спішу, біжу я через силу.
Куди, за чим, навіщо? Не питай!
Гарячий віск стікає на долоні.
Тече і ніби просить, схаменись.
Не так живеш і б'ється кров у скроні.
Спинись і навкруг себе озирнись.
Ти подивись на те, що вже минуло.
Що сіяла? Чи радість, а чи страх...
Кого ще пам'ятаєш і забула.
Кого ти згадуєш, та тільки лиш у снах.
Горить свіча, я з нею догораю.
До тла згорає молодість моя.
Зима у коси стрічку заплітає.
Зима в душі...Зимою стала я...

ТЕМНА НІЧ МЕНЕ НАКРИЛА

Темна ніч мене накрила
І на своїх чорних крилах
Довго несла у нікуди.
Там не має більше люду.
Там така пекельна мука,
Там і розбрат, і розлука,
Там і зрада, і омана,
Там брехня і раж дурману,
Лицемірство там і блуд…
Мабуть, то був страшний суд!?
Темна ніч мене накрила.
Сон страшний мені наснила.
Та прийшов світанок, ранок
Кинув промені на ганок.
Я прокинулась піднялась,
У віконечко вдивлялась.
Я задумалась, зізналась,
Що ізнову помилялась.
То була пересторога,
Щоб не перейшла порога
Із життя я у нікуди,
Де не має більше люду.
То була пересторога
Повернути в душу Бога,
Повернути пісні крила,
щоб жила і, щоб летіла.

Я ВІДПУСКАЮ

Зчорніле небо вкрилося зірками.
І падав вечір у мої долоні,
Ховаючи знов прірву поміж нами
У темноту чорнильної безодні.
Кричу без звуку і без сліз я плачу,
Немов дитя, плекаючи надію.
Та все не так... Така вже моя вдача,
Не хочу – маю, не моє, а мрію...
Закрию очі – світ переді мною,
Безмежний світ у мене на долоні.
Лиш нерви, що натягнуті струною,
Секундами життя дзвенять у скронях.
Я відпускаю, час прийшов прощатись.
Благословлю, як мати... Як кохана...
Тобі ж бажаю, янголе, не знати,
Цей біль душевної моєї рани.

Я НЕ ЗМОГЛА

Я не змогла. Прости мені мій гріх.
Я не змогла лиш другом залишитись.
I закохалась людям всім на сміх.
Тепер не знаю, як без тебе жити.
Бракує слів i сили не стає.
А ти так щиро дивишся у очі,
Аж млосно на душі моїй стає
I серце в грудях голосно тріпоче.
I руки затремтіли...Іще мить
I я відвернусь. Ти не будеш знати,
Як сильно в грудях в мене все болить,
Як хочу я в цю мить тебе обняти.
Не маю права. Ти чужий. Не мій.
Між нами сто віків лягло рядами.
Манливий обрій твій i молодий.
А я на заході стою роками.


Анастасія Мартинович 

***
Обрушилось Небо,
Архангелы взвыли.
Терпения мне бы
Забудь всё, что было.
Я буду бороться,
За счастье и чувства,
Черпнув из колодца
Соблазна искусства.
Но если все даром,
И некуда деться –
В любви я пожаре
Сожгу своё сердце.

***
Разлетаясь на части в хлам,
На вопросы ища ответ,
Я несу своих истин свет,
В одинокий старинный храм.
Ты снимаешь оковы с рук,
Запрещая смотреть назад,
Открываешь на мир глаза
И спасаешь меня от мук.
Пепел зыбок минувших лет.
На прощание сделай вдох,
Чтоб забыть ты меня не смог
И на пике своих побед.  

***
Душа не здолає гріха –
Стою я між пеклом та раєм…
Невже моя доля така?
Нестерпно так серце палає!
В неволі ж бо птах не співа,
І крила свої не розправить.
А я ще жива! Ще жива
У серці і мрія і пам'ять.
Я скину кайдани тяжкі,
І стрімко порину у небо,
Де часу потоки стрімкі
Нестимуть щомиті до тебе.

О, УКРАЇНО, РІДНА МАТИ!
 Чому ти плачеш, Україно?
Чому засмучена стоїш?
Чому, моя ти солов’їно,
Від болю в розпачі кричиш?
 Чому в очах твоїх синеньких
Сльоза бринить, немов струна?
Невже до нас, дітей маленьких,
Вже не прийде твоя весна?
 О Україно! Рідна мати!
З колін скоріше підіймись.
Розкидай ворогів проклятих,
Здіймися сильною у вись.

 ПРОТЯГИВАЮ РУКУ В ПУСТОТУ

Время тянется мучительно долго. Иногда мне кажется, что моргну, и листья осыпятся еще раз, и землю укроет белоснежная пелена. Дни сменяют ночи, а месяца сменяют друг друга. Лето, осень, зима, весна... И все по кругу. Все меняется, меняюсь и я. Слишком холодно, и ничто не может согреть. Пламя не коснется кожи, а холод уж давно поселился во мне. Кружатся снежинки в медленном вальсе. Целуют уста мои немые и, окрашиваясь в кроваво-алый, гибнут. Протягиваю руку в пустоту и верю, что ты возьмешься за нее. Где же ты, мой призрачный? Что тревожит тебя темными ночами? О чем думаешь, устремив взгляд в окно? Помнишь ли, что жду тебя и все так же надеюсь на встречу? Что мысленно обращаюсь к тебе каждую ночь и зову во снах? Пытаюсь восстановить в памяти твое лицо, губы, взгляд. Ищу в прохожих... ищу похожие черты, похожий аромат парфюма. "Сквозь воплощения, и навсегда" - разве не к этому стремимся? Не уж то не судьба встретиться в этой жизни? Мы могли бы умирать вместе каждую ночь и возрождаться с рассветом. Всего 18, а кажется, что 45... Не на своем месте и все чужое. Все слишком сложно, чтобы казаться правдой. Но я дождусь. Обещаю. Просто протяни руку, и я крепко сожму ее, никогда более не отпуская.

 Анастасія Рябоконь

***
Коли на дворі світлий день весняний,
І квіти п'янко стеляться до ніг,
Щасливим почувайся до нестями,
Щоб мить цю у душі на вік зберіг.
Не завжди будуть радощі у буднях,
Весняним цвітом встелені стежки.
Тримай за теплим вітром серце в грудях,
Щоб виправляти власні помилки.
Сприймай, як іспит, болі і контрасти,
Образи, щастя втрачені світи.
Не дозволяй собі в дорозі впасти
І не спіши на півшляху зійти.
Крокуй вперед і впевнено рукою
В своє майбутнє двері відчиняй,
Запалюй зорі десь над головою,
Лелекою лети за небокрай.

***
Душа моя холодна, наче зраджена,
Обкрадена, знівечена, спустошена.
Надія в ній ошукана несправджена
І зливами кислотними орошена.
Ще вчора усміхалась я веселкою,
І барвами у ній тремтіло полум'я.
Тепер між хмар лечу у даль лелекою
У сірому відтінку цього полудня.
Любов у жилах  ще кипіла мить тому
Надійний на віки шукала свій маяк.
Чому ж я думкою у почуттях тону?
Можливо хибний у житті обрала шлях?..

Ольга Грабар

***
Блакитне небо покрилось плямами
На землю гріхи полились молоді цих століть.
Моралі Божі здаються марними,
Тому і тепер, як колись в Бога душа болить.
Брудним інтимом, до всіх зневагою
Наповнена смутком вона ховати не в силах біль.
Розвіяти вітром, як противагою,
Усе, в чому фальш показна – безкомпромісна ціль.
В поривах бурі добро піщинками
Встеляється, мов падолист на чистий найперший сніг.
І знову молодь вражає вчинками,
Будує до Бога міст і майбуття для всіх.

ПРОГУЛЯНКА
Небо, зорі, місяць сяє…
Я під ним одна гуляю
У своїм казковім світі
Серед ніжних диво-квітів.
Я зробила крок на волю
Від душі страшного болю.
В почуттів бетонній клітці
Знов радію кожній квітці
І ловлю десь дуже близько
Я очей знайомих блиски,
Що крізь відстань і тумани
Знов мої лікують рани.
І так хочеться на волі
Вдвох лічити з ними зорі.

Алла Гавришко-Бабічева

***
Розіллялося небо свинцевою піною хмар,
Затулили долонями зорі заплакані очі,
Заходився балакати з вітром старенький ліхтар,
Безневинно здригаючи тишу самотньої ночі.
Загули стоголосо дощем розіп’яті дахи,
Поглинаючи зайві тривоги німого безсоння…
Вранці знову співатимуть дзвінко Веселі птахи,
Цілуватиме сонце зіниці мого підвіконня.

Я НА ТЕБЕ ЧЕКАЮ
Я на тебе чекаю, а ти запізнився на вічність.
Час давно розчинився у хвилях стрімкої ріки.
Я на тебе чекаю холодні, самотні роки,
Не втрачаючи віру в святої любові величність.
Просинаючись, сонцю ім’я прошепочу у тиші,
Пригадавши яскраві смішинки у любих очах,
Понесе його вітер на крилах і вранішній птах,
На віконному склі його золотом промінь напише.
Я на тебе чекаю у серцем прихованих мріях
І сьогодні, і завтра, і вже неважливо коли
Загориться вогонь серед спогадів давніх золи,
Бо кохання і досі бентежить, тривожить і гріє.

ТАК ХОЧЕТЬСЯ ЖИТИ
Всесвіт колише світи неозорі
Роси лягають на сонну траву,
З неба у плесо розсипались зорі,
Поміж латаття у вічність пливуть.
Стелять у далі шовкову мережку –
Шлях для закоханих в затишку мрій,
Місяця обрій приміряв сережку
В срібній оправі його віковій.
У невагомості душу відкриту
Я підіймаю до краю небес…
І, як ніколи, так хочеться жити!
Нести до Бога призначений хрест!

Я – ЖІНКА
В житті за волею Господньою я – жінка
Вразлива, лагідна, поблажлива, слабка
Буває іноді лише душа й рука,
Коли до тебе пригорнуся на хвилинку.
Я – просто жінка, неповторна і жадана.
Любові в серці свій несу палкий вогонь,
Що світлом щастя сиплеться з долонь
Тобі до ніг, єдиний мій коханий.
За волею Господньою я – мати,
Я – берегиня, твій маяк і оберіг,
Щоб ти на ноги завжди стати міг,
Коли біда тебе надумає зламати.
Я – синє небо з посмішкою сонця
І щирістю у люблячих очах,
Негаснуча свіча в твоїх руках,
Криниця ніжності без вінця і без донця.

***
В невесомости облаков
Заблудился дождливый день
Вдаль под скрежет земных оков
Убегает трамваев тень,
Серый профиль немых качель,
Неприглядность поблекших стен,
Дыма выцветшая пастель
Старых урн и унынья плен.
Поднимаю бокал вина,
Прижимаясь к тебе душой,
За любовь пью одна до дна
Представляя, что вновь с тобой.

ЖИЗНЬ ЧЕРТОВСКИ ХОРОША
А у меня землицы не аршина,
В кармане тощем денег ни гроша.
Бреду, сутулясь прогибая спину,
Навстречу счастью в завтра не спеша.
Мечты, как решето, протёрты в дыры,
Надежд мешок в зиянии заплат.
На запад я вот-вот пойду по миру
От роста цен, доходов и оплат.
Но почему-то хочется смеяться,
Ругая всех и в том числе себя,
За отведённый мне удел паяца
В угоду тем, кто властвует любя.
А у меня землицы не аршина,
В кармане тощем денег ни гроша.
Бреду сутулясь прогибая спину,
Но всё же жизнь чертовски хороша.



Коментарі

  1. Дуже душевно.Дякуємо.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякуємо вам! Дуже приємно, що комусь подобається... для того ми мабуть і пишемо, щоб знайти свого читача...

      Видалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Перша колективна збірка віршів "І музика, і слово, і сльоза..."

Подільська літературно-мистецька премія "Кришталева вишня"